FAQ - vanliga frågor

  • Måste jag själv klippa till eller justera folien eller skalet?

    Det behövs inte, alla utskärningar för olika apparater är utförda med maximal precision, med hänsyn till långvarig användning och med målsättningen att täcka så mycket av apparatens yta som möjligt. För skyddsfolier för skärmen görs utskärningen 0,5-1mm från skärmens kant för att uppnå maximal hållbarhet. Skärning utförd på detta sätt förhindrar att folien lossnar om apparaten utsätts för slitage vid kanterna.

  • Kommer det att finnas kvar några orenheter eller rester av lim på ytan efter att folien eller skalet avlägsnats?

    Alla material som vi använder vid tillverkningen av dekorativa skal och skyddsfolier är certifierade för skydd av lack. Skalet eller folien lämnar efter avlägsnande inga märken på apparatens yta.

  • Finns det möjlighet att få skalets skyddslaminering i blankt utförande?

    Ja, men normalt levererar vi lamineringen endast i sandutförande med skyddande UV-filter för att bevara färgerna. Vid en större order har vi dock kapacitet att leverera även andra typer av laminering. Vänligen kontakta oss i så fall direkt på info@skinzone.eu.

  • Vad ska jag göra om jag i listan över apparater inte hittar min telefon, surfplatta, notebook eller annat utrustning?

    Det finns totalt tre möjligheter. När det gäller notebook kan man använda vår konfigurator, som används endast för att ange lockets yta (konfigurator).

    Vad gäller andra apparater som telefoner, surfplattor, klockor, läsplattor osv, är det nödvändigt med exakt mätning, som endast kan utföras hos oss i vår verkstad. Du kan besöka oss personligen eller skicka apparaten med bud. Efter föregående överenskommelse mäter vi din utrustning inom som mest 3-4 dagar. Det skal eller skyddsfolie du valt kommer vi sedan att direkt applicera på din apparat och skicka tillbaka den. Allt detta gratis.

    Den sista möjligheten är att vänta tills vi lyckats hitta apparaten på marknaden och mäta den. Då återstår inget annat än att titta på listan då och då och läsa information om nyheter på vår hemsida.


  • Kan jag skapa mitt eget motiv genom att skicka in en bild eller ett motiv.?

    Självklart går det. Om du inte hittar någon bild eller motiv som du vill ha kan du klicka på knappen ”Ladda upp motiv” och skicka bilden till oss.

    Tänk på följande regler:

    • Minsta upplösning 250dpi
    • Storlek (bredd x höjd) ca 420x297mm för en notebook / 100x200mm för en telefon
    • Sidförhållande och bildens eller motivets placering borde motsvara din utrustning.
    • Maximal storlek 128MB
    • Färgrymd CMYK

  • Vad ska jag göra om koden till rabattkupongen inte fungerar?

    Ett sätt att betala eller delbetala är att använda kupongens unika kod som finns i fältet ”Kupongens kod:”
    i kundkorgen. Om den inte fungerar, kontrollera att du inte förväxlat ”0 – noll” och ”O – bokstaven”. Om det ändå inte fungerar, kontakta oss på info@skinzone.eu.



Hittar du inte svaret på din fråga?
Vi hjälper dig gärna på telefon: +420 266 611 031 eller e-post:  info@skinzone.eu info@screenshield.com .